Răzvan Rădulescu Blog

joi

6

mai 2021

0

COMENTARII

Mini-ghid SEO

Scris de , Publicat în Resurse & Soluții

Învață din acest scurt îndreptar despre bunele practici de indexare SEO, cum să ajungi să fi vizibil în marea carte de telefoane a erei noastre – internetul.

Reamintesc pe scurt “Ce este SEO” (și pentru că va ajuta articolul ăsta la SEO)

SEO sau Search Engine Optimization reprezintă optimizarea pentru motoare de căutare. Este un proces de perfecționare a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare (google). 

Tool-uri pentru găsirea cuvintelor cheie:

Începe prin a căuta cuvintele cheie relevante pentru subiectul / domeniul în care vrei să te remarci. Începe cu o simpla căutare în Google Search. Vezi în primul rând ce pre-completează algoritmul în search bar pe măsură ce tastezi, iar apoi observă și rezultatele: ordinea de afișare și tonul. Mai jos este o listă de tool-uri pe care le poți încerca:

Sfaturi pentru compozița unui articol:

După ce ai înțeles ce se caută, cum trebuie să arate și să sune articolul tău pentru a fi relevant și a se remarca între toate celelalte rezultate, începe să compui articolul. Încearcă să urmărești următoarele aspecte:

  • Nu folosi cuvintele cheie în mod excesiv într-un articol
  • Conținutul trebuie să fie unic și relevant
  • Nu folosi cuvintele cheie doar în conținutul articolului, repetă-le în titlu, lead și în descrierile imaginilor dacă este posibil
  • Lungimea optimă a unui articol web pentru optimizare bună SEO este între o pagină și jumătate – cel mult două pagini de word (conținut mai schematic)
  • În conținut facem trimitere către alte link-uri din site dacă este posibil

Structura unui rezultat în urma unei căutări pe Google

Pentru majoritatea CMS-urilor (inluzând WordPress) există module care te ajută să previzualizezi și să editezi modul în care va fi preluat articolul de motoarele de căutare. Anatomia unui rezultat este următoarea:

Optimizarea SEO a titlului

  • Folosește cuvântul cheie principal la începutul titlului
  • Titlul se încadrează în 600 de pixeli în rezultatele oferite de Google
  • Încadrează-te în aprox. 60 de caractere (recomandat 44 – 55 caractere, inclusiv spațiile) → totheweb.com

   Optimizarea SEO a meta descrierii

  • Textul trebuie să fie între 135 – 155 de caractere de caractere (inclusiv spațiile) → Poți testa dimensiunea aici: theweb.com
  • Conține cuvântul cheie principal. Nu facem exces de cuvinte cheie
  • Este un mini rezumat al articolului
  • Dacă titlul este o întrebare, meta descrierea poate fi un răspuns

Optimizarea SEO a structurii articolului

  • Împărțirea articolului în capitole și subcapitole
  • Titlurile subcapitolelor să fie relevante
  • În text va exista un singur H1
  • Pot fi adăugate mai multe H2-uri, iar H3-urile trebuie să aparțină unui H2 relevant și așa mai departe dacă vrem să folosim H4, H5 etc.

Optimizarea SEO a imaginilor

  • Numele imaginii ar trebui să fie cât mai descriptiv (ex: infografic-seo)
  • Tagul <alt> trebuie să conțină informații relevante și cuvinte cheie

Ce conținut încerci să indexezi?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *