Razvan Radulescu

joi

8

februarie 2018

0

COMENTARII

Cât costă un domeniu.ro

Scris de , Publicat în Online & Social Media

Începând cu luna martie, după aproximativ 25 de ani de la apariția domeniilor .RO, ICI București anunță tranziția la o politică de înregistrare și mentenanță anuală.

Până în prezent România era singura țară din EU care vindea domenii (.ro) pe viață. Prețul unui domeniu cumpărat de pe ROTLD era de proximativ 60 euro. Atât. Îl cumpărai și era al tău.

Îți venea o idee despre cum ai putea cândva să vinzi lenjerie personalizată pe net și cumpărai domeniul chiloti.ro ca să te asiguri că ai domeniul rezervat pentru momentul în care decizi să lansezi afacerea online. Așa a funcționat timp de 24 de ani.

Vestea proastă este că dacă ai avut multe idei și ai cumpărat în timp o grămadă de domenii, urmează să plătești taxă anuală de 6 euro fără TVA pe fiecare idee – exploatată ori ba.

Vestea bună este că multe domenii stau degeaba în proprietatea unor oameni care nu fac și nici nu au de gând să mai facă ceva cu ele. Așadar cresc șansele ca pe viitor să găsești libere domenii relevante. În plus, prețul inițial de achiziție al unui domeniu .ro a scăzut la 12 euro fără TVA. Astfel, dacă business-ul nu funcționeaza, după primul an îl închizi și economisești niște bani (e puțin mai ieftin să lansezi business-uri online).

Primele domenii (înregistrate înainte de 1 martie 2013) vor expira în trei luni de la momenul intrării în vigoare a legislației. Pentru restul domeniilor se vor adăuga 5 ani de valabilitate la data cea mai recentă dintre data înregistrării domeniului și data ultimului transfer al dreptului de utilizare (domain trade). Mai multe detalii aici.

ICI București motivează schimbarea spunând că un volum mare de domenii înseamnă și un volum mare de resurse necesare. La nivelul serviciului la care s-a ajuns în ultimii 24 de ani, este aproape imposibil ca mentenanța și securitatea sistemelor să se bazeze doar pe veniturile din înregistrările domeniilor noi, acesta având un trend descrescător.

Nu contrazic situația însă, doar de amuzament, aș reformula-o astfel: Avem mulți clienți în baza de date și nu prea mai avem ce să vindem. Așa că ne-am gândit să micșorăm prețul unui produs ale căror vânzări scad constant și să taxăm anual un număr mare de clienți care vor să păstreze domeniile deja achiziționate.

 

Deci? Parerea ta care este?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *