Razvan Radulescu

Online & Social Media Arhiva

luni

21

mai 2018

0

COMENTARII

Șase reguli simple pentru respectarea GDPR

Scris de , Publicat în Online & Social Media

Toată lumea este absolut înebunită cu GDPR. E oarecum normal, având în vedere amenzile care se vehiculează, însă nu a apărut niciun ghid concret de implementare și de aliniere. Avem un document extrem de stufos și alte sute, dacă nu chiar mii, de interpretări.

Interesant este că avem, de peste 15 ani, o legislație care acoperă în mare măsură aspectele GDPR: legea nr. 677/2001 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, dar cu siguranță nu a fost atât de promovată.

La modul cel mai simplu, atât GDPR cât și legea 667/2001, spun că trebuie să te porți civilizat și transparent cu datele colectate. Să faci clar pentru toată lumea contextul în care colectezi date, să le păstrezi în siguranță și să nu faci abuzuri. (mai mult…)

marți

15

mai 2018

0

COMENTARII

Google One – cel mai ieftin Giga din cloud

Scris de , Publicat în Online & Social Media

Google a anunțat că înlocuiește Google Drive cu Google One – cu planuri tarifare ridicol de ieftine pentru stocarea în cloud. O altă veste bună este că serviciile Google One pot fi împărțite cu familia sau cu prietenii. Puteți adăuga până la cinci membri ai familiei în planul achiziționat.

Există de asemenea oferte, îmbunătățiri și/sau modificări suplimentare ce vin odată cu această schimbare de nume:

  • 1,99 $ / lună pentru 100GB
  • 2,99 $ / lună pentru 200GB
  • Planurile de 1TB  (9,99 USD / lună) vor fi mărite gratuit și automat la 2TB
  • Nu mai există plan de 1TB
  • Toate planurile mai mari de 2TB vor rămâne aceleași

(mai mult…)

joi

22

februarie 2018

0

COMENTARII

Facebook testează butonul DOWNVOTE

Scris de , Publicat în Online & Social Media

Facebook se află în acest moment în declin. Numărul utilizatorilor activi zilnic a scăzut în SUA și în Canada cu 700.000 și au înregistrat cea mai lentă rată de creștere a utilizatorilor zilnici la nivel global. În acest context, încercând să ridice nivelul interacțiunilor semnificative pe platformă, testează butonul downvote.

Acest buton ar urma să le permiă utilizatorilor să ascundă și în același timp să semnaleze comentariile problematice. Butonul downvote ascunde un comentariu și oferă utilizatorilor opțiuni suplimentare de raportare, cum ar fi „Offensive”, „Misleading” și „Off Topic”. În același timp, se presupune că ar putea ajuta Facebook să identifice știrile false.

(mai mult…)

marți

20

februarie 2018

0

COMENTARII

Google a finanțat platforma stiricurate.ro

Scris de , Publicat în Locuri, Ganduri & Povesti, Online & Social Media

Google finanțează de ceva vreme proiecte menite să reducă nivelul îngrijorător al știrilor false în online. În România tocmai a susținut lansarea platformei stiricurate.ro cu 210.000 euro – sumă care ar trebui să acopere costurile de funcționare pentru aproximativ un an de zile.

Stiricurate.ro agregă cele mai importante știri (din surse relevante), grupându-le sub forma unor topicuri, pentru a oferi o imagine obiectivă asupra subiectelor din presa online. Totodată publică analize, dezbateri, editoriale și interviuri despre cele mai de impact evenimente politice, economice și sociale. (mai mult…)

joi

8

februarie 2018

0

COMENTARII

Cât costă un domeniu.ro

Scris de , Publicat în Online & Social Media

Începând cu luna martie, după aproximativ 25 de ani de la apariția domeniilor .RO, ICI București anunță tranziția la o politică de înregistrare și mentenanță anuală.

Până în prezent România era singura țară din EU care vindea domenii (.ro) pe viață. Prețul unui domeniu cumpărat de pe ROTLD era de proximativ 60 euro. Atât. Îl cumpărai și era al tău. (mai mult…)

marți

23

ianuarie 2018

0

COMENTARII

HQ Trivia – tot ce trebuie să știi despre

Scris de , Publicat în good aps & software, Online & Social Media

HQ Trivia este un joc live, accesibil doar prin aplicația proprie, care îți poate aduce premii în bani. Jocurile au loc de două ori pe zi și constau în 12 întrebări. După fiecare întrebare, cei care răspund greșit sunt descalificați, iar la final, premiul în bani se împarte între cei care răspund corect la toate întrebările.

Jocul este găzduit de comediantul Scott Rogowsky, care a devenit extrem de popular în ultima perioadă datorită faptului că HQ Trivia este un adevărat fenomen cultural. (mai mult…)

miercuri

17

ianuarie 2018

0

COMENTARII

De ce este atâta pornografie online gratuită?

Scris de , Publicat în Locuri, Ganduri & Povesti, Online & Social Media

Acum 5 ani, un studiu estima că aproximativ 13% din site-urile existente oferă conținut pornografic. Același studiu arată că 35% din descărcările online sunt conținut pornografic și că minorii se expun la acesta de la vârsta de 11 ani. Am aflat astea încercând să găsesc răspunsul la întrebarea: de ce este atât de mult porno gratuit pe internet?

(mai mult…)

joi

16

noiembrie 2017

0

COMENTARII

Smartfuture 2017 report

Scris de , Publicat în Evenimente, Online & Social Media, technology innovation

Marțea aceasta am participat la o întalnire interesantă în cadrul căreia s-a discutat despre viitorul deștept al lumii și despre situația și poziția României în acest context.

S-a discutat în principal despre device-uri și case desptepte, despre 5G, iot (internet of things) și despre securitate. Pe alocuri participanții și-au mai varsat oful și supărările referitoare la conducerea actuală a țării, dar o să ocolesc aceste subiecte. (mai mult…)

luni

23

octombrie 2017

0

COMENTARII

Facebook testează Explore Feed

Scris de , Publicat în Online & Social Media

Facebook testează în șase țări împărțirea feed-ului în NewsFeed & ExploreFeed. Mai exact, separă postările prietenilor de mesajele transmise de paginile pe care le urmărești.

Ce înseamnă asta mai exact?

În primul rând pare a fi o binecuvântare pentru utilizatori. Am putea comunica mai ușor cu prietenii noștri deoarece mesajele nu s-ar mai pierde între mesajele, campaniile și reclamele paginilor.

Este totuși o chichiță: vor rămâne mesajele prietenilor ȘI postările plătite (reclamele). Așadar nu se ”curăță” de tot acest canal de comunicare.

În al doilea rând (reiese chiar din teste) este un blestem pentru pagini. Interacțiunile au scăzut masiv pentru paginile din țările în care se testează.

De aici putem trage alte trei concluzi clare:

  1. paginile de facebook cad complet în categoria de PAID ASSET pentru companii
  2. e musai să livrezi utilitate pentru a păstra interacțiune pe pagina de facebook
  3. lucrul cu blogeri, vlogeri și alți influenceri devine aproape obligatoriu pentru companiile care doresc sa ajungă la consumatori pe facebook

 

Sursa și mai multe detalii aici:

Biggest drop in Facebook organic reach we have ever seen

Facebook Explore Feed is rolling out globally this week. Most people around the world can see it in their bookmarks and they can discover new content here. But in Slovakia, Sri Lanka, Serbia, Bolivia, Guatemala and Cambodia it works differently: all posts by pages are moved from newsfeed to Explore Feed.

 

marți

17

octombrie 2017

2

COMENTARII

Instagram și meniurile McDonalds și KFC

Scris de , Publicat în Locuri, Ganduri & Povesti, Online & Social Media, technology innovation

Nu știu exact cât de familiarizați sunteți voi cu meniurile de la McDonalds și KFC, dar eu am probleme. Adică după atât de mult timp de când trăim în aceeași societate știu câteva produse și mă descurc ceva mai bine decât tata atunci când ajung să comand ceva.

Situația asta, combinată cu veșnica frustrare legată de pozele produselor din meniu și din reclame, m-a făcut să mă întreb de ce nu folosec aceste restaurante digitalul și în special instagram pentru a familiariza consumatorul cu oferta?

Ideea super simplă e cam așa: Haide să digitalizăm (acolo unde nu sunt deja digitalizate) meniurile din locație și eventual panourile (OOH). Apoi difuzăm pe ele un colaj de fotografii făcute de consumatori produselor noastre.

Adică atunci când stau la coadă să pot să văd un sandviș așa cum arată el prin ochii și obiectivul/telefonul altor consumatori. Sigur, ar trebui să fie un conținut selecționat dintr-un calup de imagini „tăguite” cu un anumit hashtag pe instagram – e normal să fie curățat pentru că va exista și troleală, dar nu cred că mai multă decât există deja.

So, oricum e un mega-trend să fotografiezi mâncare. De ce nu se profită de el?