Razvan Radulescu

joi

28

iunie 2018

0

COMENTARII

Câteva gânduri despre design, logo-uri, identitate vizuala și branding

Scris de , Publicat în Creatie & Design, Locuri, Ganduri & Povesti

De aproximativ 15 ani învăț despre design, identitate vizuală, logo-uri și branding. Era o vreme în care credeam că toate problemele lumii pot fi rezolvate cu o singură linie, vremea aceea a trecut și pot să jur că nimic nu se rezolvă atât de ușor!

Domeniul mă fascinează încă și are extrem de multe recompense de oferit, însă este ca un puzzle nebun, pe care cu cât încerci să îl rezolvi, cu atât mai tare se complică. Câteva lucruri am reușit totuși să lămuresc și le las aici pentru toată lumea.

  • Design-ul nu reprezintă nimic altceva decât rezolvarea unei probleme.

Design-ul bun rezolvă problemele în cel mai simplu mod. Dacă rezolvarea este complicată, înseamnă că e loc de îmbunătățire la nivel de design.

  • Branding-ul poate fi privit ca un serviciu de dating.

Treaba ta este să îți faci produsul să fie cât mai appealing pentru publicul țintă. Să arate atât de bine, să vorbească atât de frumos și să facă lucrurile atât de bine încât publicul tău țintă să nu se poată abțină atunci când produsul îi propune un date!

  • Ceea ce oferă Branding-ul în plus față de Identitate Vizuală este DIFERENȚIEREA.

Arta diferențierii este cea care tranformă Identitatea Vizuală în Branding. Diferențierea este cea care leagă și dă sens folosindu-se și de nume, look, culori, tonul vocii etc.

  • Oamenii identifică cele mai bune logo-uri ca fiind cele care aparțin Brand-urilor pe care le iubesc.

Este o tentație greșită să crezi că un logo bine construit va face instorie. Dacă nu are în spate un LoveBrand nu va reuși!

  • Principalele trei aspecte importante atunci când evaluăm un logo sunt:
  1. Să nu fie irelevant
  2. Să fie recunoscibil și ușor de reprodus
  3. Să poată fi folosit în toate mărimile

Acestea sunt singurele trei, cele mai importante lucruri, la care trebuie să fi atent când dezvolți un logo.

  • Atâta timp cât există ceva esență/substrat, evită să mergi pe abstract când dezvolți un element de identitate vizuală.

Altfel, dacă nu ai nimic concret (formă, istorie, element etc.), te poți folosi liniștit de abstract.

  • Logo-urile sunt doar recipente goale în care urmează să turnăm conținut făcând lucruri.

Atâta timp cât brand-ul face lucruri bine, valoarea logo-ului crește.

  • Niciodată nu vei ajunge la cel mai bun rezultat când vorbim de un logo.

Niciodată.

Tu ce crezi despre toate astea?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *